onsdag 11 juni 2008

Rosmarin salsiccia med tomat, paprika & bönkompott

Du glömmer väl inte bort att lägga in en kommentar? Då blir jag glad!

Det här blev tisdagens middagen.





6st salsiccia korvar med rosmarin


olivolja


Stek korvarna i olivoljan i ca 5 min. Servera.


Kompott





2msk olivolja


2st gullökar, skuren i cm stora tärningar


2st vitlökar i skivor


1 röd paprika, skuren i cm stora tärningar


6st i olika färger tomater, skuren i cm stora tärningar


2st blekselleristjälkar, skuren i mindre bitar

4st skärbönor skuren i cm stora bitar.


1msk tomatpuré

1msk citronjuice

1tsk hackad chili eller sambal olek.

Salt & peppar

Fräs allt i olivolja tills det är mjukt smaka av med salt & peppar.






Bulgur & gröna linser





2 dl bulgur 4 dl grönsaksbuljong 10 min


2 dl gröna linser 6 dl grönsaksbuljong koka 30 min

2 msk olivolja

salt & peppar

Blanda och servera.

2 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Tack för en trevlig helg det borde vi göra om snarast. Hälsa Hans från mig nu mvh Daniel

Anonym sa...

Trevlig blogg.
Daniel tipsade.
Har RSS-märkt den