söndag 28 december 2008

5 rätter när Fredrik fyllde 30 år













Igår hade Fredrik min lagkamrat trettioårsfest på Clustret på Söder mälarstrand.




Jag och två killar till, Lill Daniel och hans kompis Emil fixade middagen under kvällen och Fredriks bror Joakim serverade med lite hjälp av oss i köket.




Vi serverade en 5 rättersmeny. Vi började med Kalix löjrom med blomkålskräm, rågbrödskrust, lök och lite olivolja. Rätt nr 2 var, Terrine på anklever på Hagby anka med äppelpuré, äpple med senap, rostad lök, krasse och bakad grissida. Rätt nr 3 var Lamm med blodpudding, nypon, picklad lök, jordärtskockskräm och rödvinssås monterad med brynt smör. Rätt nr 4 var en osttallrik med calvados marmelad och hembakat kavring och linfrö och nyponbröd, tyvärr ingen bild på denna rätt. Sist men inte minst så serverade vi en karamellpudding med hjortronmylta, smulpajssmulor, fårsyra och hjortronsorbet. Vill tacka Fredrik för en rolig fest och Daniel Roos för sällskapet i baren och på dansgolvet.

3 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Jag tycker det var så himla gott sen ser det skit fint ut. Du ägde festen så himla kul. Jag ringde dig i går så du kan väl ringa mig när du får tid ha det gott mvh Daniel

Kinna Jonsson sa...

Jag önskar jag varit kompis med dig när jag fyllde 30. Vilken fin mat!

anette sa...

tack för jättegod mat och trevlig servering mycket trevlig fest


anette fredriks mamma