torsdag 9 juli 2009

Skön dag!

Igår så hade jag en skön dag! Först började jag med en härlig frukostbuffé på Hotel Lydmar med två av mina arbetskamrater, Alex och Anna. Sen gick vi runt på stan och kollade in blandannat Hötorgets Saluhall, där jag handlade kvällens middag.

Lydmar`s musli och Levain bröd.


Emil har fyllt 30 år han med. Vi firade honom med lite middag på balkongen.

Vi började med Dumplings med fläskfärs och nötter.



Till varmrätt: Lammstek med kantareller, gröna bönor, rödbetor och potatisstomp smaksatt med getost.




Dessert: Vitchokladpudding med hallonsorbet, färska bär och sautern.





Sauternvin sprutas på desserten och dricks som munspray. Skönt avslut på en skön dag!






2 kommentarer:

svärmor sa...

Det såg trevligt ut,hade du hitta kantarellerna i skogen,det har jag gjort igen.

Marta sa...

Hi!
Your blog looks great!
If only I could understand it :(