lördag 25 april 2009

Middag på restaurang Domeij

I fredags så var det min tur att ha middag hemma hos mig med Fredrik, Daniel & Pravin, tyvärr så kunde Linn inte vara med eftersom hon var sjuk. Vi lagade varsin rätt men Fredrik och Daniel hade bonus rätter likaså jag.

Min bonus rätt innan maten, gulbeta med getostcremè och citrontimjan.


Fredriks bonus rätt: Glasbakad gös rullad i purjolöksaska med rödbetor, pepparrotscremé och dilljuice.



Fredriks andra rätt: Brynt smör bakad havskräfta med cremè på havskräfta, tartar på salma lax, kokt vaktel ägg och maltsticks.





Min andra rätt: Kaninsadel från Vreta gård fylld med kyndel och spenat, syrlig morotscremè, stekt bröd. Vid sidan om så serverade jag en liten vårgryta med kyndel & citronsås.




Tillbehöret till Kaninen.







Pravins rätt: Prästostcremé med rödbetsmarmelad hasselnötter och tryffel.






Daniels första dessert: Mariekexglass med bryntsmörcremé i tub.

Daniels andra dessert : Dillglass med gräddfilspannacotta, grapefruktspärlor, lemoncurd om jag minns rätt? Tack för en trevlig kväll! Ser framemot nästa middag som blir hemma hos Daniel.








1 kommentar:

Ja tack sa...

Hej Christoffer! Gud vad trevligt ni måste ha haft det! Jag är lite sur över att jag missat både middagen och det underbara vädret i helgen. Men å andra sidan är jag redan frisk, och man får väl läsa sig att lyssna på kroppen ibland Kram Linn