lördag 3 mars 2012

Middagsklubben!

Så var det dags igen för middagsklubben med Roos och Juhlin! En riktigt trevlig kväll som vanligt, med mycket mat och dryck. Först ut var Fredrik med två rätter.Brynt smör och bränt höbakad rotselleri med tryffelmajonnäs. Finger-licking god!




Fredrik som twittrar som lika så jag och Daniel :-)




Fredriks andra rätt: Stekt piggvar med sobrasada, vitabönpuré och stekta surdegssmulor och tomatskal. En härlig rätt full av smak! Gott gott!




Min förstarätt: Citronkokt svartrot med löjromscreme double och brynt havskräftssmör.




Min nästa rätt: Vallmostenar och monte nebro rullade i rödbetspulver och körvelkvist.




Ross predessert: Mjölkchoklad mousse med rabarber och vitkardemummasmulor. Himelsk mousse! Ok jag och Fredrik åt två till :-)




Roos in action!




Roos framme med kameran och får bättre bilder på maten än jag så kolla in Roos blogg för fina bilder!



Sista rätten för kvällen variation på blodapelsin med ett sockerägg fyllt med färskostskum! Ja ni ser ju, mer behöver jag inte säga :-)
Nu fortsätter en trevlig helg med mer mat! Tack för en god kväll Fredrik och Daniel ses 12 maj i Roslagen hoppas jag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: