onsdag 28 januari 2009

Gös från Hjälmaren




Gös från Hjälmaren med fänkål, skaldjursmousseline & musselsås.
Kanske inte världens vackraste kreation men väldigt gott.
Den här rätten hade jag som lunch på jobbet i höstas,
innan jag gick på min pappaledighet.

Imåndags så var jag på en liten minimässa på Miele.
Det var Svenska matvaror som hade ordnat den tillsammans med några av deras producenter.
Det var en liten men trevlig mässa. Jag stötte på några nya producenter vilket var kul.
Blandannat så var det upplandsbonden en kul nu kontakt som sammanför olika bönder i Uppland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gös har jag bara ätit en gång och det var på Pinnens krog i Tänndalen och den var fantastisk.
Jag förstår att din inte går av för hackor heller!

Anonym sa...

Det här ser helt fantasiskt gott ut! Finare mat får man verkligen leta efter!