söndag 8 februari 2009

På besök i Rödeby


I torsdag så åkte vi ner till Rödeby och hälsade på Daniel och Erika och Tures kusiner

Daniel lagade middag på fredagskvällen med lite hjälp av mig ;).
Det blev piggvar, som vi handlade hos fiskhandlaren Holst, om jag minns rätt?
Till det lagade vi morötter & lök i ugn med timjanpotatisstomp och rödvinsky.


Så här blev piggvaren.

På lördagskvällen lagade jag middag det blev trerätter.
Förrätt : Chevré chaud i ny tolkning
Varmrätt: Knaperstekt ankbörst med hasselnötsstekta svartrötter och smålök,
rotsellerikräm och rödvinssås smaksatt med torkade körsbär.
Dessert: Mangosorbet, mangosallad med mörkchokladkräm och cracker jack.


Chevré chaud
Getostkräm med stekt honung & rosmarinbröd, valnötter,
vinägerglacerade gulbetor och rödbetor


Ankan


Mangodessert
Tack Daniel, Erika och barnen för en lugn och skön helg.




3 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Jag blir lite avis jag vill också äta en sån här middag :-) Jag fick jobba hela helgen men i går var jag i allafall på Texas Burger det satt fint. Ses i morgon budy mvh Den långa och gnälliga

Anonym sa...

Vad jag blir avundsjuk, men jag fick träffa Ture i dag och fick makaroner och korv det är inte fel.

Anonym sa...

Tack för maten!!!