lördag 3 maj 2008

Fredags middag!


Här har jag lagat lite middag hemma. Fläskkarré med salvia stekta grönsaker och snabbsurkål med äpple.


Fläskkarré


2st skivor

salt & peppar

smör & olja att steka i


stek 3 min på varje sida, låt vila skiva upp.


Grönsaker


Morot

kålrabbi

skärbönor

smör

salvia

salt & Peppar


Koka grönsakerna så det är krispiga fortfarande! Stek sedan i smör, lägg i strimlad salvia på slutet, salta & peppra.



Snabbsurkål


½ huvud spetskål

½ äpple

1msk äppelcidervinäger

1msk smör

salt & peppar


Strimla kålen, skär äpplet i tärningar. Smält smöret i med kålen & äpplet på med vinäger och låt koka 5 min. Smaka av med salt & peppar.


Servera alltsammans på tallrik med lite potatis stomp kanske?


Smaklig måltid!


OBS Alla mina recept är på ekologiska råvaror!

1 kommentar:

Daniel Roos sa...

Tjena Kul att du börjat blogga också. Jag vet inte vad för slags tips jag ska ge dig det är bara att gasa och köra på. Vi ses snart det börjar dra i hop sig. bara att maila mig om du behöver hjälp. Ha det bra mvh Daniel