tisdag 6 maj 2008

Måndagsmiddag


Couscous sallad med luftorkad skinka, fetaost, äpple & tomat


2dl couscous

2dl vatten

1tsk salt

1skvätt olivolja


Koka upp vatten, salt & olja häll i couscousen rör om och låt stå 5min.


10st cocktailtomater

1st äpple (syrligt)

1strödlök

½dl färsk basilika

2dl spenat

1bit fetaost (200g)

1dl valnötter

2msk olivolja

Salt & peppar


Dela tomaterna på hälften, tärna äpplet, skiva rödlöken, skär basilikan och smula fetaosten.

Blanda allt i en bunke smula i valnötterna, smaka av med olivolja, salt & peppar.

Hoppas att det smakar!

4 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Du börjar bli varm i kläderna nu. Jag har bytt meny i dag det blev väldigt bra.Hoppas veckan blir bra vi hörs mvh Daniel

Kinna Jonsson sa...

Nykläckt matblogg, vad kul!

Nicke_Blom sa...

Jag förstår inte riktigt, det står inte hur jag ska göra med spenaten... Sedan ser det ut som om du har någon slags korv i maten :-)!

Daniel Roos sa...

Jag fixar något somrigt. Var förbi Jonas i dag och hämta den tallriken jag ska ha till desserten det känns bra. Ha det så bra mvh Daniel