tisdag 6 maj 2008

Måndagsmiddag


Couscous sallad med luftorkad skinka, fetaost, äpple & tomat


2dl couscous

2dl vatten

1tsk salt

1skvätt olivolja


Koka upp vatten, salt & olja häll i couscousen rör om och låt stå 5min.


10st cocktailtomater

1st äpple (syrligt)

1strödlök

½dl färsk basilika

2dl spenat

1bit fetaost (200g)

1dl valnötter

2msk olivolja

Salt & peppar


Dela tomaterna på hälften, tärna äpplet, skiva rödlöken, skär basilikan och smula fetaosten.

Blanda allt i en bunke smula i valnötterna, smaka av med olivolja, salt & peppar.

Hoppas att det smakar!

4 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Du börjar bli varm i kläderna nu. Jag har bytt meny i dag det blev väldigt bra.Hoppas veckan blir bra vi hörs mvh Daniel

Kinna sa...

Nykläckt matblogg, vad kul!

Niklas sa...

Jag förstår inte riktigt, det står inte hur jag ska göra med spenaten... Sedan ser det ut som om du har någon slags korv i maten :-)!

Daniel Roos sa...

Jag fixar något somrigt. Var förbi Jonas i dag och hämta den tallriken jag ska ha till desserten det känns bra. Ha det så bra mvh Daniel