måndag 5 oktober 2009

Weekend i Göteborg

Utmärkt hembakat bröd med brynt smör smaksatt med champagnevinäger var en bra start på middagen på Swedish Taste. Innan dess fick vi schyssta snacks som bestod av Pata negra popcorn, grissini, oliver och rökta mandlar. Till det drack jag Deutz Champagne, bra start som sagt!



En rätt av det sex små tapas vi fick. Skaldjurscakes med mango.



Till vänster, Hälleflundra med wasabimousse och grönt te till höger snökrabba med curry.
Det andra tre bilderna på rätterna blev för dåliga för att lägga upp. Det bestod av vildandskorv med ankleverskum, kalvbrässtart.


Varmrätt: Bergtunga med rödbetor, inkokt lök, fläsklägg, pilgrimsmussla,svamp och potatiscreme.



Joannas dessert: Manjarimousse med violglass, bakad gräddfil och björnbär


Min dessert: Färskostskum med havtornsorbet, rooibos och färska havtorn.

Service 7,5/10 Mat 8/10 Atmosfär 7/10 Totalbetyg 22,5 av 30 möjliga.
Nästa gång du är i Göteborg så rekomenderar jag en middag på Swedish taste!

På söndagen så åt vi brunch på Egg & Milk. Jag fick en smartbox av mina arbetskamrater när jag fyllde år. I smartboxen kunde jag välja bland olika upplevelser. Jag valde något med mat förstås ;) Egg & Milk är en klassisk Amerikansk insprerad dinner.


Ny steka panncakes, bagels, fruktsallad, yoghurt, färsk pressad juice och latte.

Service 6/10 Mat 5/10 Atmosfär 8/10 Totalbetyg:19/30

Jag kan varmt rekomendera Egg & Milk för den som reser eller bor i Göteborg.












2 kommentarer:

Emilia sa...

Nämen där var ju Camilla och jag när vi var i göteborg senast :)

Cristoffer sa...

Visste du att man som privat konsument kan köpa köttlådor fårn samma ekologiska producent - Gröna gårdar - som Swedish Taste använder sig av?

www.gronagardar.ser